Wanneer kan ik een product retourneren?
U kunt een product aan UNO retourneren wanneer er sprake is van:
- Herroepingsrecht (zichttermijn)
- Een door UNO verkeerd geleverd product
- Een defect bij ontvangst van het product
- Een reparatie of vervanging onder de geldende garantievoorwaarden en termijn
Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht, ook wel zichttermijn genoemd, betekend dat u binnen 14 dagen, zonder opgave van reden uw aankoop kunt ontbinden. Deze 14 dagen gaan in de dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Nadat u ons heeft laten weten het product te willen retourneren, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Tijdens de bedenktijd zal u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate uitgepakt of gebruikt worden zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wilt maken, kunt u het product met alle geleverde toebehoren, en indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking retourneren.
E-liquids die niet verzegeld zijn worden vanwege hygiene niet teruggenomen. Wanneer de verzegeling van een e-Liquid nog in takt is kan deze zonder problemen worden geretourneerd.
Indien u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht komen de kosten voor terugzending voor uw rekening. Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping zullen we het aankoopbedrag aan u terugbetalen.
Als een product incompleet of beschadigd wordt geretourneerd dan kunnen we deze kosten bij u in rekening brengen.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn hygiënisch en steriel verpakte artikelen zoals tank cardridges, clearomizers en mondstukjes, wanneer de verzegeling is verbroken.
Een verkeerd geleverd product
Hebben we per ongeluk het verkeerde product aan u geleverd? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zullen er dan zo spoedig mogelijk voor zorgen dat u het juiste product ontvangt. Mocht het nodig zijn om het verkeerd geleverde product aan ons te retourneren dan zullen we de verzendkosten hiervoor vergoeden.
Defect bij ontvangst van het product
Op verbruiks artikelen zoals coils en atomizers welke zijn uitgesloten van de garantietermijn geven we een DOA (death on arrival) garantie. Mocht u een verbruiks artikel ontvangen dat bij ontvangst niet werkt neem dan contact op met onze klantenservice. We zullen u dan zo spoedig mogelijk een nieuw product doen toekomen.
Hoe kan ik een product retourneren?
Wilt een u product of bestelling retourneren? Neem dan altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Vaak zijn problemen ook telefonisch of per e-mail op te lossen. U kunt ons telefonisch bereiken tijdens openingstijden. U kunt ons ook bereiken per e-mail via info@unoroken.nl
Wilt u gebruik maken van het herroepingsrecht dan kun u ook gebruik maken van het formulier.
Hoe lang duurt een reparatie of vervanging?
Zodra we uw retourzending hebben ontvangen en getest nemen we contact met u op. De verwerkingstijd is afhankelijk van diverse factoren. UNO doet haar uiterste best om de verwerkingstijd tot een minimum te beperken. We handelen de retourzendingen af in volgorde van binnenkomst. In de regel duurt het echter nooit langer dan een aantal werkdagen. UNO stuurt geen vervangende onderdelen alvorens we uw retourzending hebben ontvangen en getest.
Verpakking
Let op! Gebruik NOOIT een gewone envelop om onderdelen te versturen. Deze scheuren eenvoudig open. Gebruik altijd minimaal een verstevigde envelop of een bubbelfolie envelop.